به گزارش نوین بانک به نقل از بینا ,  آمار شکایت‌های سهامداران و فعالان بازار سرمایه طی ماه گذشته در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، حکایت از کاهش ۴۸ درصدی دارد. بر اساس این گزارش، تعداد ۱۴۸ پرونده شکایت در انتهای خرداد سال جاری در جریان بوده که این تعداد در انتهای تیر به […]


به گزارش نوین بانک به نقل از بینا ,  آمار شکایت‌های سهامداران و فعالان بازار سرمایه طی ماه گذشته در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، حکایت از کاهش ۴۸ درصدی دارد.

بر اساس این گزارش، تعداد ۱۴۸ پرونده شکایت در انتهای خرداد سال جاری در جریان بوده که این تعداد در انتهای تیر به ۷۱ پرونده رسیده که نشان دهنده کاهش ۴۸ درصدی است.

همچنین تعداد پرونده های وارده و مختومه در این مدت یک ماهه به ترتیب ۳۲ و ۱۰۹ پرونده بوده است.

در این میان، از تعداد ۱۰۹ پرونده مختومه در تیر سال جاری، ۲۲ مورد به سازش و ۸۷ مورد به عدم سازش منجر شد.

از ۲۲ مورد مختومه به سازش، ۸ مورد به عدم پیگیری خواهان، ۱۰ مورد به اعلام رضایت و ۴ مورد به انصراف خواهان انجامیده است.

از ۸۷ پرونده مختومه ای هم که به عدم سازش منجر شده، ۲۴ مورد به عدم حضور خواهان و ۶۳ مورد به عدم سازش و ارسال به هیات داوری اختصاص دارد.

بر این اساس، کمیته سازش کانون کارگزاران بورس در راستای اجرای ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار تشکیل شده و به کلیه اختلافات حرفه ای ناشی از فعالیت حرفه ای اعضای کانون با یکدیگر و یا با سایر اشخاص رسیدگی می‌کند.

بنابراین راه ورود به فرآیند رسیدگی به اکثر اختلافات در بازار سرمایه و صدور آرای قطعی و لازم الاجرا در این خصوص و احقاق حقوق سرمایه گذاران، نهادهای مالی و تشکل های خود انتظام، تشکیل پرونده درکمیته سازش این کانون است.



منبع

دسته بندی: بورس و بیمه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد